Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012

Keystone Kapers (Activision)




Όταν ο Garry Kitchen άρχισε τη συνεργασία του με την Activision στις αρχές της δεκαετίας του ’80, είχε στο μυαλό του τη δημιουργία ενός παιχνιδιού “κλέφτες και αστυνόμοι” σε ένα interface παρόμοιο με αυτό του Crazy Climber. Βασική του επιρροή αποτέλεσε το Keystone Kops, μια βουβή τηλεοπτική σειρά του 1912. Μετά από μια δόση ενθάρρυνσης από τη μεριά του David Crane, ο Kitchen αποφάσισε να κάνει το παιχνίδι sidescroller στα πρότυπα του Pitfall. Το τελικό αποτέλεσμα χάρισε στο δημιουργό αποθέωση από τους κριτικούς της εποχής και καθιέρωσε την αναγνώρισή του στο χώρο του σχεδιασμού βιντεοπαιχνιδιών. Το Keystone Kapers κυκλοφόρησε από την Activision το 1983 για Atari 2600, ενώ αργότερα κυκλοφόρησαν ports για τα Atari 5200, Atari 8bit family, ColecoVision και MSX.

Όλη η δράση εξελίσσεται στους τρεις ορόφους (τέσσερις μαζί με τη ταράτσα) ενός εμπορικού κέντρου, χάρτης του οποίου βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης. Ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο του αστυνομικού Keystone Kelly και σκοπός είναι να συλλάβει το ληστή Harry Hooligan πριν αυτός διαφύγει από το κτίριο. Στην αρχή κάθε γύρου ο Kelly ξεκινά από τη δεξιά άκρη του ισογείου με τρεις ζωές και 50 δευτερόλεπτα στη διάθεση του, για να συλλάβει τον Harry o οποίος βρίσκεται ήδη στα μισά του πρώτου ορόφου και κινείται προς την ταράτσα με σκοπό να δραπετεύσει. Όταν ξεκινήσει το κυνηγητό, ο παίκτης εκτός από τον διαθέσιμο χρόνο οφείλει να λάβει υπόψη του και τα διάφορα εμπόδια που πρέπει να αποφύγει. Αν ο παίκτης αγγίξει τις μπάλες, τα καρότσια ή τα jukeboxes μειώνεται ο διαθέσιμος χρόνος του γύρου κατά 9 δευτερόλεπτα. Όμως μια σύγκρουση με τηλεκατευθυνόμενο αεροπλανάκι οδηγεί στην επανάληψη του γύρου χάνοντας ζωή. Ζωή χάνεται επίσης αν ο παίκτης δε καταφέρει να συλλάβει τον Harry, οπότε και πάλι ο γύρος ξεκινά από την αρχή. Υπάρχουν δύο τρόποι για μετάβαση σε άλλο όροφο. Οι σκάλες που βρίσκονται στη δεξιά και αριστερή άκρη κάθε ορόφου, και το ασανσέρ που βρίσκεται στο κέντρο του εμπορικού. Αν ο παίκτης πάρει το ασανσέρ και μετακινηθεί σε σημείο πριν τον Harry με σκοπό να τον παγιδεύσει, τον περιμένει μια δυσάρεστη έκπληξη αφού ο έξυπνος ληστής θα αρχίσει να κινείται αντίστροφα. Όταν ο παίκτης πιάσει τον ληστή θα κερδίσει πόντους ανάλογα το χρόνο που του απέμεινε και θα αρχίσει ο επόμενος γύρος, στον οποίο ο διαθέσιμος χρόνος μπορεί να είναι λιγότερος και τα εμπόδια περισσότερα και ταχύτερα. Ως bonus ο αστυνομικός Kelly μπορεί να μαζέψει χαρτοφύλακες ή σάκους με χρήματα που βρίσκονται διάσπαρτοι στους ορόφους του εμπορικού κέντρου. Ειρωνικό ε; Σε κάθε 10.000 πόντους το παιχνίδι αμείβει τον παίκτη με μία έξτρα ζωή, αλλά το μέγιστο όριο ζωών που μπορεί να έχει είναι τρεις. 

O Garry Kitchen ήθελε να φαίνεται το αυτοκίνητο τού Kelly παρκαρισμένο έξω από το εμπορικό, όμως η ιδέα απορρίφθηκε λόγω τού ότι δεν υπήρχε διαθέσιμος χώρος στη μνήμη ROM. Το Keystone Kapers πούλησε πάνω από 750.000 κομμάτια παγκοσμίως και αποτέλεσε σημαντική επιρροή για τα 2D sidescrollers που ακολούθησαν.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου