Η Nintendo μετρούσε πάνω από μισό αιώνα ζωής όταν στα μέσα
των 60’s άρχισε να
ασχολείται με τα ηλεκτρονικά, πράγμα που την οδήγησε στο να γίνει μια από τις
πιο σημαντικές εταιρίες της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου. Σε αυτό το άρθρο θα
δούμε το Color TV Game
6, πρώτη οικιακή κονσόλα της Nintendo,
και τις εκδόσεις που ακολούθησαν πριν το διαβόητο Nintendo Entertainment System
(NES).
Ήδη από το 1966 η Nintendo μπήκε στην Ιαπωνική βιομηχανία
παιχνιδιών με προϊόντα όπως τα Ultra Machine,
Love Tester και
Kousenjuu ένα παιχνίδι με Light Guns. Αν και κάποια από αυτα ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες της
εταιρίας, έλειπε αυτό που θα την εδραίωνε στο χώρο. Στις αρχές της δεκαετείας
του ’70 άρχισε να επικεντρώνεται σε παιχνίδια που περιελάμβαναν Light Guns όπως το Wild Gunman (βελτιωμένη έκδοση του
οποίου πέρασε αργότερα με μεγάλη επιτυχία στο NES) που βρήκε το δρόμο του για τα arcade halls της
εποχής. Η Nintendo σύντομα παράτησε την arcade σκηνή αλλά για το καλύτερο. Το 1974 πήρε τα δικαιώματα για τη διανομή του
Odyssey της Magnavox στην Ιαπωνία και λίγο αργότερα κατάφερε να λανσάρει τη δική
της κονσόλα.
Το 1977 κυκλοφόρησε το Color TV Game 6, το οποίο περιείχε έξι διαφορικές εκδόσεις
του παιχνιδιού Light Tennis (μια παραλλαγή του Pong)στη μνήμη του, ενώ οι μοχλοί ήταν ενσωματωμένοι στη κονσόλα. Λίγο καιρό
αργότερα κυκλοφόρησε και μια λευκή έκδοση με μπαταρίες η οποία θεωρείται
σπουδαίο συλλεκτικό κομμάτι, λόγο της περιορισμένης παραγωγής.
Η επόμενη έκδοση της κονσόλας κυκλοφόρησε ένα χρόνο αργότερα
το 1978 με το όνομα Color TV Game
15. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα αναβαθμισμένο Game 6, με 15 διαφορετικές εκδόσεις του Light Tennis στη
μνήμη του και χειριστήρια με καλώδια. Κυκλοφόρησε σε δύο χρώματα, ανοιχτό και σκούρο πορτοκαλί. Τα
Color TV Game 15 στο ανοιχτό πορτοκαλί
θεωρούνται πιο συλλεκτικά αφού δύσκολα τα βρίσκει κανείς σήμερα.
Την ίδια χρονιά η Nintendo κυκλοφόρησε και το Color TV Racing 112 με το ομώνυμο
παιχνίδι racing στη μνήμη του. Διέθετε ενσωματωμένο τιμόνι και λεβιέ
ταχυτήτων ενώ μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και μικρότερα χειριστήρια για
υποστήριξη δύο παικτών.
To 1979 κυκλοφόρησε το
Color TV Game Block Breaker. Το Βlock Breaker ήταν
μια από τις παλιότερες επιτυχίες της Nintendo στον χώρο των arcades και
πρόκειται για μία παραλλαγή του Breakout της Atari.
Ο μοχλός ήταν ενσωματωμένος στη κονσόλα και το παιχνίδι υποστήριζε μονάχα ένα
παίκτη. Το περίβλημα της κονσόλας σχεδιάστηκε από τον Shigeru Miyamoto που
αργότερα έγινε διάσημος λόγω των επιτυχιών του, Super Mario Bros και
Zelda.
Η τελευταία έκδοση της σειράς ονομάστηκε Computer TV Game και
κυκλοφόρησε το 1980. Στη μνήμη του υπήρχε ακόμη ένα παιχνίδι που σημείωσε
επιτυχία ως arcade τίτλος παλιότερα, το Computer Othello.
Αν και όλες οι εκδόσεις του Color TV Game κυκλοφόρησαν μόνο στην
Ιαπωνία, η σειρά θεωρείται πολύ σημαντική αφού όχι μόνο εδραίωσε τη Nintendo στη βιομηχανία
βιντεοπαιχνιδιών αλλά της προσέφερε την εμπειρία και τεχνογνωσία για να
προχωρήσει στη δημιουργία μιας εκ των πιο σημαντικών βιντεοκονσολών στην
ιστοριά του videogaming,
του Nintendo Εntertainment System.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου